Oldalak

Kipufogórendszer váltás a Bugeye-on

A korábbi posztban, - ami több hetet foglalt magában összesűrítve - megemlítettem a kipufogórendszer kérdést. Ideiglenes megoldás lett a Cobra-ból, amit korábban eléggé akartam magamnak, viszont nem vált be. A gyári, amivel vettem az autót porrá rozsdált, így teljességgel menthetetlen volt.


 Nagyon gyakran felmerült bennem korábban egy eredeti Sti rendszer, viszont nem találtam csak ebay-en és ott sem éppen számomra elérhető áron. Utána jártam, hogy szinte minimális alakítással tökéletesen passzosra fel lehet tenni egy szívó EJ20-ra is egy eredeti STi katalizátorral együtt. 



  Miután elkelt az előd, feladtam egy 'keresek' hirdetést az itthoni Subaru klub fórumára. Több ajánlat is érkezett szélsőséges árakkal és állapotokkal. Én a korát helyeztem előtérbe.A tervem csak közép és végrészből állt össze fejben és ugye csak ennyire futotta első körben.
Aztán Niesz Ferenc a Nieszmotorsport-tol lett az én szerencsém és befutóm.
Komplett katalizátoros rendszert juttatott el nekem futárral, ami 10.000km-t futott és egy 2006-os Hawkeye-ról származik. Ilyen a Karácsony nyáron! :)

   Gyönyörűen sikerült feltenni fixen, gyári csavarokkal és tűzkarikával együtt.
A hangra is kitérve; Nos az jóval csekélyebb, mondhatni szinte hangtalan lett elfoghatatlan módon, pedig a gyári 47mm-eshez képest ez 60mm-es végig.  Nem ez vezérelt, hogy hangja legyen. A minőség és megbizhatóság, valamint a teljesítmény és fogyasztás. Ezek a tulajdonságok mind ideálisak lettek így, ezzel a szettel, és nem mellesleg egy mestermű az egész.
   További, és egyben az utolsó tervem a rendszerrel egy kölönböző hosszúságú leömlőcső (unequal length header = UEL), amit kizárólag szívó Subaru boxer motorokhoz kísérletezett ki a Borla anno. 


Ennek replikáját készíti néhány műhely elérhetőbb áron az Egyesült Államokban. Az egyikükére fogok legközelebb beinvesztálni a teljesség igénye érdekében.



Hogy miért? Azért,mert ez a leömlő, amellett,hogy rozsdamentes acél, hengerenkénti leömlőként indul és jól látni a képen, hogy a jobb oldala megkerüli az olajteknőt elöl, így nagyobb utat kell bejárnia az ott áramló kipufogógáznak, mint a bal oldalon lévőnek, így 'egyenetlenné' alakítja a kiáramlást, ami nem tűnhet elsőre egészségesnek,de ez okozza a hamisíthatatlan 'bubu' hangot, amit a jelenlegi egyforma hosszúságú leömlő nem tud igazán kihozni az autóból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése