Oldalak

Elmaradások tömkelege - avagy elvesztünk az éterben, posztatlanul.

  Hónapok óta nem törtem be ide a felhasználónevemmel. Érdekesen kezdek neki a soroknak, mert most merőben más lett a felállás,aminek egyik oldalába most bele is fogok, ahogy elhajtom innen a porral belepett pókhálókat. Gondolkodtam, hol is kezdjem, melyik szálon fussunk végig, de előbb utóbb mindenre fény derül. Erre pedig most tudok időt szakítani.
  Visszamenőleg a dátum December. Pontosabban Karácsony előtt járunk két nappal. Ajánlat érkezett a Hondámra, ámde még nem volt komoly a szándék (sem a vevő). Néhány telefon, majd eltelt egy hét és ezt követte még egy pár. Hajtás a naptárban,de ez a lap már Januárt írt az alján és egy másik érdeklődő akadt az autóra. Hírdetés nem volt, eladási szándék is kevés,de az általam meghatározott összegből nem adtam alább egy lyukas 1Ft-ost sem.
Az Úriember, aki végül elvitte (magához vette, örökbe fogadta) az autót, Ő maga is nagy rajongója oldalunkkal együtt a veterán autóknak és motoroknak is, úgy, ahogy a Rozsdakupac Magazinnak is.
Számomra már nem meglepő,de meg kell jegyeznem, már 2db ugyan ilyen Hatchback-kel rendelkezik szerény doktorandusz személye és az enyém lesz a legszebb és a végleges, a másik 'mindennapos' a harmadik donornak.
Talán csak ez az egy dolog az,ami megnyugatott azzal, hogy jó helyre kerül az autóm, így hát átadtam a kulcsait, hozzá tartozó plussz alkatrészeit és kissebb nagyobb fájdalommal integettem neki, mikor végleg kigurult az utcából magával víve az úgynevezett megélt retro korszakomat is, ami a japán autók iránti rajongásomat illeti.


   Viszont most a vizek újak, ugyanakkor az evező és a lelkesedés maradt és marad is ugyan az.
A lehetőségek és részletek finomabbra való hangolása az álmaimmal egybegyúrva voltak azok a lelki szemem előtt álló dolgok, amik vezéreltek a továbblépés felé. Hangsúlyozom nem előre nem más irányba, (nem is keresztben :) ) csak tovább. A választásom így egy bogárlámpás (Bugeye) Newage Impreza Sportwagonra esett az egyik legősibb Japán gyártótol, aminek égi jelképe a fiastyúk. Merőben kerekebb hátsóval - és fronttal - rendelkezik nem csak az elődjéhez (Accord), hanem a többi Subaru testvérével szemben is.


Ilyen állapotban történt a megvásárlás. Illetve ez a kép egy a sok közül, melyeket e-mailben kaptam róla a külföldön való papírjai és használata miatt. A találkozásra és szemlére majd a megvásárlásra Budapesten esett sor Február 2-án. Elétem egyik eddigi legizgatottabb állapotában kerültem fel pestre. Előtte még nem is láttam ilyen autót kombiban közelebbről. Érdekes volt, nagybb, mint amire számítottam és inkább jobb, mint rosszabb állapotnak örvendett a már előre elmondottak alapján. Használata - pont, mint a képen - legtöbbet hóban történt, hegyekben, sielni jártak vele. Persze erre is való...
 bár egyes helyeken ez rozsda képében mutatkozott meg rajta, ami egy éppen a tizenkettedik életévét betöltött autónál nem kellemes jelenség, mégha japán autórol is van szó. Nem érdekelt. Nem, mert minden más rendben volt, a motor koszos, nem piszkálták, 'serviz jetzt' matricák a helyükön, minden elvégezve időben. utastér közel új. Hajtás hangtalan.
Több nem is kellett.Az előre lealkudott árért a lyukas kipufogó miatt ez így is maga a csoda számomra.
Így adás-vételivel a kézben oltári vigyorral az arcon megindultunk haza Miskolcra enyhe hóesésben.
A nagy hidegek miatt itthon még maga a motortér erős és bő átnyálazása sem volt egyszerű és rövidtávú feladat. Egy igazi regényt lehetne írni a boxermotor/váltó/hajtáslánc megoldásairól.
Amit lehetett kivettem, átmostam, zsíroztam. ha kellett festettem (csavarok, konzolok, bilincsek) kapott egy új akkut. Friss olajat, hűtővizet, levegő,pollen valamint benzinszűrőt és gyertyákat, gyújtáskábelekkel együtt. A komplett vezérlést 34000km-el korábban cserélték Németországban így az még várhat (szerencsémre) magára. Itt jegyezném meg, hogy sajnos a motortér alapvetően eléggé koszolódik normál használat mellett is,de ez van, ez ilyen. Sok levegő kell a hűtéshez és jön vele a por is a beömlőkön. Nem tudom makulátlanul tisztán tartani.
Egy kis ugrás közben az időben; beiktattam egy nekem tetsző, itthon még nem is látott dolgot. Bekötöttem a gyári helyre a menetfényeket vagy az ún. szélességjelzőket, ezzel együtt a helyzetjelzőt is kadmiumsárgára cserélve, amolyan amerikai (ésvagyhogy) japán módon eredeti csatlakozással.

Az autót különben jó szerelni, szétszedni ,összerakni. masszívak, hajlékonyak és tartósak az alkatrészek, mindemellett pofon egyszerűek. Fényezési beavatkozás is történt már a múlt hónapban. Eltüntették szakszerűen a hátsó ívek rozsdafoltjait. bontott javítóíveket kapott, üreg és alvázvédelemmel, amit én itthon azért még egyszer megismételtem rajta a nyugodtabb alvás és a sok évig tartó biztonság és tartósság érdekében.

A beltérben egy nagytakarítást követően csak egy két változtatás volt és nincs is tervben bármin is változtatni. Kapott gyári méretpontos szőnyegszettet és a nagy keresgélés eredményeként egy eredeti STi 2Din-es fejegységet amivel kerek egész a középkonzol. Talán egy STi váltógomb és kormány az ami, ha épp adódik, beletenném de így is tudom miben ülök, attól jobban nem fog ez menni. :)




   Részben átmeneti megoldásként jött egy füles, hogy helyben van egy angol Cobra saválló kipufogórendszer, amit kedvező áron átvehetnék, hogy a gyári elrohadtat eltüntessük az enyészetbe, mivel már rászolgált.
Szóval már kíváncsi is voltam friss majom Subarus fejjel, hogy is szól egy igazi (pláne, hogy saját) boxer, hát bele is mentem a dolgoba. Viszont nem volt túl ép gondolat alátenni egy 76mm-es rendszert a katalizátortól, ugyanis elveszett a folytás, az autó kevésbé is ment és mi több, éhesebb is lett. Nem volt hosszú élete nálam, viszont a hang kárpótolt egy időre. Megtapasztaltam, tetszett. Csak 15 percig lehet elviselni,de már 5 perc után halláskárosodást okoz. 350++ Lóerős nagytesókra sem tesznek ekkora méretben rendszert, ez utóbb derült ki.
Az utódja hamarosan érkezik. Egyenlőre így a sok mulasztás után ennyi. Ezt a képet lehet összenézni az elsővel, 3 hónap után mire jutottam. Három polírozás után lászik végre az eredeti midnight blue mica szín és nem 'vászoniskolaköpeny kék'. Hamarosan folyatom. Jelenleg a klímáját tisztítottam ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése