 |
A felső lengőkar, mintha ezidáig egy tó fenekén élt volna. |
Régóta terveztük, de csak most jött el az ideje. Köszönhetően annak, hogy az autóban több mint fél millió kilométer van az első futómű és vele együtt a fékek is, elég rendesen összerohadtak ez alatt a laza 17 év alatt. Ami alatt sajnos ezzel a kérdéssel még senki nem foglalkozott, pedig alighanem az egyik legfontosabb dolog, hogy időben meg tudjunk állni az autóval.
 |
Első féktárcsák belső oldala. |
Az utóbbi időben ez elég necces volt. A hátsó fékek és a kézifék, úgy ahogy vannak nem működtek, az első féknyergek pedig nem úsztak rendesen, így a tárcsák rendesen félre is koptak. Az autó gyári fékei már új korukban is kissé alul méretezettek voltak, így nem is gondolkodtunk a gyári fékek felújításán vagy hasonlók beszerzésén. Mivel a kerékagyak valamelyest kompatibilisek egyes Pajero modellekkel, így ilyen fékeket kerestünk. Szerencsénk volt, Debrecenben az
Öko Mobil Kft. tudott is adni egy pár III. generációs Pajero féket. Mivel a rendszer egy 3,5 literes V6-os Pajeroból származik, fékező teljesítménye bőven elég lesz, köszönhetően a közel kétszer akkora átmérőnek és a dupla annyi dugattyúnak. Lévén az új fékek több fékolajat igényelnek a pedálút túl sokat változna. Ennek kiküszöbölésére a fékcsöveket is lecseréltük, tágulásmentes, teflon bevonatú csövekre, melyeket a
HÉFAL Kft. készített el. Egyelőre tökéletesen működnek, reméljük később se lesz gond.
 |
Teflon bevonatú, tágulásmentes fékcsövek. |
Méretüket tekintve a gyárinál hosszabbra gyártattuk őket, mivel az autó hasmagassága emelve van. Az emelés miatt egyébként szükség volt egy távtartóra is, amit a felső lengőkar és a talpasok közé építettünk be.
 |
Mitsubishi L300 emelőbak. |
 |
Távtartó a helyén. |
Mivel az autó elejét teljesen szét kellet szedni, ezért a futómű elkopott, szétrohadt darabjait is gyári alkatrészekre cseréltük. A legnagyobb nehézségeket a futómű szétszedése jelentette, ugyanis minden egyes csavar be volt gyógyulva, így több napos vagdalás és szabdalás után sikerült csak szétszedni. Ehhez egyébként még az autó hűtőjét is ki kellett szedni, hogy hozzá lehessen férni a csavarokhoz.
 |
Felső lengőkar |
 |
Felső lengőkar |
Hogy mennyire volt összeállva a futómű? Terheletlen állapotban a felső lengőkarokat emberi erővel nem lehetett megmozdítani... talán ezért nem volt akkor eddig elég komfortos az autó?! Miután minden kijött a helyéről már "csak" össze kellett pakolni az autót.
 |
Mitsubishi L300 futómű felső alkatrészei. |
 |
Gyári csavarok. |
 |
Eredeti japán szilentek. |
 |
Szintén originál csavarok. |
Az eredmény nagyon jó lett, lassan kezd bekopni a friss fék is, ami mint ahogy azt sejtettük is elég durván fognak. A wheele-zést majd később gyakoroljuk is. Kis utómunka gyanánt még vár ránk egy kis alvázvédőzés és festegetés, de ezzel várunk még egy kicsit, legyen jobb idő.
 |
Az új féknyereg és tárcsa. |
 |
Szinte minden cserélve lett. |
 |
Első fékcső egyik darabja. |
 |
Lengéscsillapítók hézagolása, alul. |
 |
A zsírzógomb elrejtve, ne koszolódjon. |
|
|
Eredmény? A fék vadul fog, a futómű kényelmes és mindent kidolgoz. Magyarul minden hibátlan. A futóműbeállítás során pedig az emelt futómű a gyári értékeket produkálta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése