Oldalak

A Hatchback projekt | I.rész

A kezdet kezdetén járunk, - vagy jártunk - végülis, ennek tudható be ez a nagyjából 3 hónapnyi kimaradás, ami egyáltalán nem lehet meglepő, hiszen egy huszonhét éves japán autóról beszélünk, - amit még egy néhányszor ki fogok emelni - és a mi szeretett országunkban nem megy egykönnyen az alkatrész utánpótlás.A lényeg ,hogy a nyár sajnos gyorsan eltelt. Sőt! Naptár szerint az ősznek is vége, de még jó idő van, ezért tudnak folyni a munkálatok.





Íme a jó pár rögzített történet közül egy nagy adag,úgy igazán az elejétől.Tessék;


Az aljával kezdtük.Hátul szinte mozdíthatatlanra rohadtak össze a dobbal a pofák az állítólagos öt hónapnyi állás alatt.

Végeredményben az egész hatsó futómű kikerült a teleszkópok cseréje, a tank levétele, a lakatolás, alapozás, stb végett.


Alvázvédelmet a hét évvel ezelőtti igénytelenül elbarmolt teljes átfestéskor sem kapott az autó, pedíg sokat könnyített volna a munkáinkon. Később ide kerültek új fékcsövek és munkahenger is, valamint jobb állapotú bontott,szabályzott fékdobok is.


Teljesen érintetlen az egész alja. Leszámítva a kipufogórendszert,ami egy kilenc éve Pesten rátákolt gyári cucc. Azért tákolt,mert az összes csavarfej le lett hegesztve az összetételeknél...ez meg érthetetlen.






A helyben és a műhelyben történt karosszérialakatos munkákért köszönet J.Gyulának. ez úton is.

Aztán következett sok apró,de annál több időt felemésztő újraélesztés.
Ezeken a képeken többnyire minden rozsdás,amint látszik, de korántsem menthetetlen.(már ami,ugyebár)







Egy, annó a bal hátsó szilentben dolgozó persely, és korhűbb utódja.



Ez a fékdob lemez is megszolgált a majd' három évtized alatt...


A még festésre elő nem készített,de feljavított, némileg erősebb hátsó "létrás" lengővillák.


A kipufogó hővédő lemeze sem lett volna jó,ha így marad.





Az első, - az autó alján végzett munkák - bejegyzés végén a legkomplikáltabb és talán számunkra lehetetlennek tűnő feladat maradt. Ez a motort tartó kereszt bölcső kioperálása, majd lehetőség szerinti felújíttatása volt. Folytatás hamarosan.









2 megjegyzés:

  1. A ragyogó, uszoda előtti fotóktól indultam, és egészen lelkes lettem! Nagyon szép az autó! Mindjárt jó döntésnek éreztem, hogy belevágok egy első szériás, 1981 őszi AccordII 1,6EX Hatchback felújításába.
    Az autó 9 éve áll, s bár a gazdája szerette, tartogatta, az idő és a korrózió nem állt meg felette!
    Az alapos munkátokat, és fotóitokat látva kicsit megijedtem a feladat nagyságától! De sokat segített is a bejegyzésed: jobban meg tudom tervezni a munkát. (Először is azt hiszem, egy aknát kell a garázsban csinálnom...!)

    Én is miskolci vagyok, s a napokban "találkoztunk" is. Remélem lesz módom nemcsak motorkerékpárról üdvözölnöm Téged, de - egy hasonló színvonalú felújítás után - márkatársként is!

    VálaszTörlés
  2. Örömmel olvasom felbuzdulását! Régen lepődtem meg én is ennyire,mint a múltkor,mikor megszólított vezetés közben a motorról. Mondhatom,hogy igazán ritka és egyedi helyzet volt. Miután telefonon is beszéltünk, továbbra is nyugodtan fordulhat hozzám bármivel és a segítségére leszek. Egy aknára minimum szükség lesz az már biztos. A munka sosem áll meg nálunk sem.Legalább is még pár évig nem.

    VálaszTörlés